Bara bilder
Inläggen är som små fönster in i dagen, där bilder och ord tillsammans bär läsaren med på vandringar, upplevelser och stämningar.
Små glimtar av dagens händelser där bilderna får tala först och orden följer som fotsteg i sanden.
Jag försöker ta er med, inte bara visa.
Låta er känna hur marken lutar svagt under våra vandringar,
hur vinden drar i jackärmen,
hur tystnaden ibland är det mest talande av allt.
Varje bild är ett andetag.
Varje text en rörelse, en tanke som sträcker sig ut
och bjuder in till att gå bredvid en stund.
Det är inte bara platser vi passerar,
utan ögonblick som vill stanna kvar.
Ett ljus som faller på ett sätt som bara händer en gång.
En stig som slingrar sig som om den minns oss.
En känsla som inte låter sig fångas helt,
men som ändå vill bli delad.
Så jag skriver.
Jag låter bilderna bära det de kan och låter orden fylla mellanrummen.
Tillsammans blir de en karta över dagen,
en liten resa som vi gör tillsammans,
steg för steg, tanke för tanke.
2012-06-23 11:24 Bara bilder
Midsommaraftonen tillbringade vi hos min kusin tillsammans med goda vänner, vi åt och drack som sig bör, kvällen var skön och vi var ute till långt efter midnatt. Det blev två timmar kubb, damer mot ... läs mer..
Läst 2452 ggr | 1 kommentarer.
Läst 2452 ggr | 1 kommentarer.
2012-06-22 11:23 Bara bilder
Kom ihåg att klä om Midsommarstången i tid, patinan från ifjol är inte bara bra. läs mer..
Läst 1491 ggr | 0 kommentarer.
Läst 1491 ggr | 0 kommentarer.
2012-06-22 10:57 Bara bilder
Appropå Martins inlägg om industridesign som jag till stor del håller med om, så gör jag liknande reflektioner vad gäller byggnation, det är drömmen om snabba pengar som gäller, det bestående kostar ... läs mer..
Läst 1386 ggr | 1 kommentarer.
Läst 1386 ggr | 1 kommentarer.
2012-06-21 17:56 Bara bilder
Morgonen bjöd på en molnfri himmel och svag vind, vid femtiden åkte jag iväg för den dagliga morgonrundan fast idag med mitt 20-35 f/2,8, lite mer vidvinkel alltså.
Första bilden tog jag från nya ... läs mer..
Läst 2564 ggr | 1 kommentarer.
Läst 2564 ggr | 1 kommentarer.
2012-06-20 07:22 Bara bilder
I morse blev blev tre dokumentationsbilder på och mot Djurgårdsbron. Ljuset vid halv sex var bra, jag kanske kunde ha varit där något tidigare men det får bli nästa gång. En sak som stör mig är att ... läs mer..
Läst 4102 ggr | 3 kommentarer.
Läst 4102 ggr | 3 kommentarer.





