Bara bilder
Inläggen är som små fönster in i dagen, där bilder och ord tillsammans bär läsaren med på vandringar, upplevelser och stämningar.
Små glimtar av dagens händelser där bilderna får tala först och orden följer som fotsteg i sanden.
Jag försöker ta er med, inte bara visa.
Låta er känna hur marken lutar svagt under våra vandringar,
hur vinden drar i jackärmen,
hur tystnaden ibland är det mest talande av allt.
Varje bild är ett andetag.
Varje text en rörelse, en tanke som sträcker sig ut
och bjuder in till att gå bredvid en stund.
Det är inte bara platser vi passerar,
utan ögonblick som vill stanna kvar.
Ett ljus som faller på ett sätt som bara händer en gång.
En stig som slingrar sig som om den minns oss.
En känsla som inte låter sig fångas helt,
men som ändå vill bli delad.
Så jag skriver.
Jag låter bilderna bära det de kan och låter orden fylla mellanrummen.
Tillsammans blir de en karta över dagen,
en liten resa som vi gör tillsammans,
steg för steg, tanke för tanke.
2012-07-21 09:36 Bara bilder
Agda och Arvid Berg lånade pengar och byggde detta småbruk 1936, de bodde i huset fram till sina sista år, efter det har fastigheten fått förfalla. Agda skötte barnen, huset och korna medan Arvid var ... läs mer..
Läst 1628 ggr | 1 kommentarer.
Läst 1628 ggr | 1 kommentarer.
2012-07-14 19:00 Bara bilder
Grått även i eftermiddag, då är det läge för att laga en god middag och var finner man de ingredienser som krävs, på Hötorgshallen. Efter en lunch på stan spenderades mer än en timme i Hötorgshallens ... läs mer..
Läst 1327 ggr | 2 kommentarer.
Läst 1327 ggr | 2 kommentarer.
2012-07-13 09:37 Bara bilder
Färg eller inte färg, Jan-Olof ställde frågan igår, ibland är det självklart och andra gånger är valet inte lika enkelt. Vanligtvis tar jag s/v så bara för sakens skull kommer en blogg i färg. Idag ... läs mer..
Läst 2355 ggr | 3 kommentarer.
Läst 2355 ggr | 3 kommentarer.
2012-07-12 10:10 Bara bilder
Gråmulet även idag, när jag vaknade vid fyratiden bestämde jag mig för att flanera runt området vid Långa gatan och Breda gatan på Djurgården. Eftersom ljuset var dåligt och skuggorna svaga så ... läs mer..
Läst 1498 ggr | 1 kommentarer.
Läst 1498 ggr | 1 kommentarer.
2012-07-11 08:46 Bara bilder
Morgondis och en vy från Fjällgatan. Jag har låtit diset ligga kvar över havet och morgonljuset är lika svagt som vid halv sex-tiden i morse när bilderna togs.
Bilden är tagen med Nikon D700 och ett ... läs mer..
Läst 1356 ggr | 3 kommentarer.
Läst 1356 ggr | 3 kommentarer.





